söndag 21 september 2008

Fest och friluftsliv

Igår var vi på .A.R.M.-fest i Norrtälje. Åkte upp straxt efter lunch och åkte hem vid 23-tiden. Eftersom det är 23 mil enkel resa så tog det ett tag att köra. Vi var hemma vid 1:30 ungefär inatt. Barnen hade redan sovit i princip sedan de satte sig i bilen, medan jag och maken var vakna (såklart).
Festen var rolig, såklart! Jag har inte skrattat så mycket som jag gjorde åt vissa personer igår, på länge!!! Jösses, vad jag tycker det är kul att folk kan bjuda så mycket på sig själva...helt utan sprit!
Det var också jättekul att träffa de man inte
träffat sedan festen i Göteborg i juli.


Paulina, partypingla

Idag var det Civilförsvaret och Friluftsfrämjandet som hade "jippi" i Lockmora, ett friluftsområde här i kommunen. Jag och barnen åkte dit för att se vad som fanns att göra. Jag vet att ett besök i Lockmora alltid är uppskattat av barnen, så även om det kanske inte fanns några roliga aktiviteter så skulle de vilja leka lite i alla fall.
Det var bara två aktiviteter som lockade. Den ena var att släcka en brand på en docka, som jag fick göra sisådär 4 gånger. Först en gång själv för att visa barnen och sedan 3 gånger till, tillsammans med barnen...
Så var det isvett också. Man fick testa att kasta rep till en nödställd. Barnen testade medan jag pratade med en kompis (som var ansvarig för den stationen).
Efter de stationerna var det festis och korv med bröd (gratis) innan barnen ville leka igen.
Jag träffade kyrkoherden, Ann-Louise, som är en alldeles fantastisk människa. Hon har döpt tjejerna (tyvärr inte Victor) och vigt oss, och jag avgudar denna kvinna.
Vi pratade lite, och så säger hon "Ja, nästa år blir jag 65 och det är dags att gå i pension., men jag vet inte...". Min reaktion var att tappa hakan och säga "VA?". Jag var helt övertygad om att hon var 50-55 år gammal.... Ja, där ser man! Jag blev riktigt förvånad över hennes ålder faktiskt!





Victor leker lite

Simone hänger i ringar
Pussen & Kramen
/Ango

4 kommentarer:

Mamma J sa...

Får man vara så obildad att man frågar vad .A.R.M står för?

Ango sa...

Såklart, man får fråga det!
.A.R.M. är en internationell MC-förening för fd missbrukare, som idag lever ett nyktert liv med MC som en av de bästa kompisarna ;). Här kan man läsa lite av vad det handlar om (sett ur en opartisk person): http://www.svmc.se/upload/MC-Folket/PDF-er/gamla/052-052-505.pdf. Jag känner alla som är med på bild, och trots att de ser ut som värsta ligisterna är de världens gulligaste personer!

Kram
Ango

Mamma J sa...

Åh, vilken otroligt bra grej!

Men, du skriver att ni tog bilen? Ingen båge denna gång alltså?

Ango sa...

Ingen båge den här gången. Det var inte många bågar alls den här gången, det var för kallt. Det var väl några från Malmö som åkte båge och så de från Stockholm såklart men de från Sundsvall och Västerås åkte bil ;).

Kram
/Ango

Populära inlägg