torsdag 25 september 2008

Mysdag och shopping

Idag var det lönedags...eller lönedags är väl synd att säga. Jag börjar känna mig som en fattig student nu... Lite kunde vi shoppa i alla fall.
Victor och jag skulle ha mysdag, men det blev först ett besök hos doktorn.
Victor kom upp med en jättesvullen och röd fot...och min tanke var att det var en repris på Simones inflammation (pga ett myggbett hon rivit hål på och fått in bakterier i huden). Det blev en penicillinkur för 450:-. Såg hur pengarna flög iväg igen, men vi hade "tur" att det troligen bara är en allergisk reaktion på ett bett (myggbett eller nåt) så han ska gå på en Tavegylkur i 10 dagar. Efter någon eller ett par timmar hade en del svullnad och rodnad gått ner, och foten såg lite bättre ut, men nu ikväll såg den inte rolig ut:















Det syns inte så mycket på fotot, men den är knallröd, speciellt nere vid tårna, och jättesvullen. Har det inte blivit en aning bättre till imorgon får vi nog ta en tur till läkaren igen.
Vi var och shoppade lite också. Vi hade ett par presenter som skulle köpas:

Presenter till Isak, Simones kompis som har kalas på söndag.
Och så blev det en doppresent till lilla Emilia som ska döpas på söndag. Ett halsband med hennes månadssten ligger inslaget i paketet:

Så köpte vi skor till Victor (han valde dem helt själv):
Och så blev det gympadräkt till Simone:

Och så fick Victor en leksak, enThomastågettunnel, som han har lekt med i princip sedan dess:

Jag har blivit inspirerad av en person, den jag skickar mitt paket till i Pocket & Prassel och har därför tänkt ta upp min stickning igen. Vad är bästa att göra då så här i slutet av september, än raggisar? Köpte garn till det och nu ska det bli raggisar till mig och tjejerna.

Ja, så mycket mer shoppade vi inte idag. Imorgon är en ny dag, och då ska jag ha mysdag med Paulina. Shopping blir det, då hon ska få köpa ny gympadräkt och nya gympadojor! Lunchen ska intas på Kinarestaurang...något Paulina ser enormt mycket fram emot. Hon frågade om vi skulle äta där, för det ville hon verkligen göra. Hon har aldrig varit på en riktig restaurang så bara det känns ju extra spännande såklart, och givetvis kunde jag lugna henne med att säga att vi faktiskt ska äta på restaurangen.
Jag hoppas att det blir en mysig dag för oss båda. För Paulinas del avlutas dagen imorgon med att hon ska på disco på kvällen...och DET ser hon verkligen fram emot! För min del avslutas nog morgondagen i soffan framför en film.
Nu ska jag titta på Idol!
Pussen & Kramen
/Ango

2 kommentarer:

Mamma J sa...

Den där foten såg inget vidare ut. Så där såg min ut för X antal år sedan när jag fått en rosinfektion d v s i stil med det du beskrev om Simone. Ett sår som gjort att det blivit infekterat = början till blodförgiftning... Det kan ju vara hur litet som helst. Mitt lilla sår fanns i vecket under tån, liksom, mot trampdynan. Där tittar man inte så ofta...

Hoppas att ni får en mysig dag imorgon du och Paulina och att Victors fot repar sig!

Ango sa...

Det är lite läskigt med såna där infektioner faktiskt. Man tänker inte på att småsår faktiskt kan ställa till det ganska bra. Under tårna tittar man ju aldrig, så där märker man inte om det är ett litet, litet sår (om man inte kände när det hände). Inte brukar man hålla småsår under uppsikt heller!
Idag såg foten bättre ut, så han kunde ha sina nya "springskor" på sig!

Kram
/Ango

Populära inlägg