lördag 27 september 2008

Mysdag, shopping, och Värmeljusjakten

Igår var det Paulinas tur att ha en mysdag. Mysdag innebär såklart med shopping...
Nya skor och en gympadräkt stod på agendan.
Efter mycket om och men och springande i alla tänkbara affärer hittade vi en som passade fröken i sista butiken som kunde tänkas ha några; Stadium. En helsvart med ärmar ville hon ha och det blev det. Stadium var enda affären där det inte fanns enbart vita eller rosa (Ja, H&M hade plommonfärgade i stl 148/154 och större), och det var ju trevligt!

Så var det skor. Jag ansåg att fröken skulle köpa gympaskor, men det tyckte inte hon. Hon skulle ha kängor för det hade ju AAAAALLA andra (dvs en tjej i klassen har det). Till slut kunde vi enas om ett par skor. Inga gympaskor, inga kängor, utan ett par stövlar (ofodrade):
Det blev ett par i modiga storlek 34... Något stora idag, men de kommer att växas i innan säsongen är över.
Igår kväll var Paulina på disco. Hon duschade och fixade sig iordning innan hon skulle hem till en kompis, M, för att snacka om kvällen. Simone skulle med och leka med M:s lillebror C. Jag skjutsade dem och lovade att komma och hämta innan discot så skulle jag skjutsa dem till skolan och discot.
Paulina ringde en stund innan jag skulle komma för att säga att ännu en kompis skulle åka med oss. Följdaktligen hämtade jag 3 fnittriga och "partysugna" 8-åringar, och så en lillasyster som var lagom fnissig hon också. Det var en fröjd att få lämna av dem på skolan..och ropa efter dem att inte "hångla med fler än max 2 killar". Guuuud vad pinsam jag är ;).
När Paulina kom hem berättade hon att A hade varit där, killen hon är kär i ;). Hennes kompis F hade berättat för A att Paulina ville dansa med honom. Paulina hade såklart tyckt att det var lite pinsamt och genast gruvat på hämnd och funderat på att säga till A att F ville pussa honom... Vilka intriger ;)!
I ett veckobrev från Paulinas lärare stod det att deras klass skulle vara med i värmeljusjakten. Jag visste inte riktigt vad det var för något så jag var inne på sidan och läste om det, och det verkar ju vara riktigt kul. Nu ska vi bränna ljus och samla värmeljuskoppar så det står härliga till!

Pussen & Kramen
/Ango

2 kommentarer:

Mamma J sa...

Vi också! Eller ja - T:s klass också - värmeljusjakten alltså.

Så, ni kan räkna hem en andraplats då ;)...

Ango sa...

Hehe, inte en chans! Vi vinner såklart, så ni kan sikta in er på andraplatsen ;).

Kram
/Ango

Populära inlägg