tisdag 23 september 2008

Det finns dagar...och så finns det dagar...

Jag fortsätter fundera på om det är något "fel" med Paulina. Funderar starkt på att ta kontakt med Bup, för nu orkar jag snart inte längre. Det är ständigt konflikter och får hon inte som hon vill så kan man ge sig den på att hon gör livet surt för alla i familjen. Allt är "skit-bajs" och man är ofta en "bajskorv".
Igår var hon hur gullig som helst, gjorde 2 av veckans 3 läxor helt på eget initiativ, inget hon behövde göra. Så var det dags att välja vilken film de skulle se, och det var Simone som valde film. Självklart valde hon en "skitbajsfilm" som Paulina INTE skulle se... Efter mycket om och men hamnade hon i säng, men det var jobbigt innan.
Imorse var hon likadan när det var dags att gå upp. Jag försökte väcka henne en gång, sedan struntade jag i det, för jag orkade inte ta allt tjafs igen... Roger fick se till att hon kom upp ur sängen, fick fixa frukost och kläder till henne (och det är ju inte en dag för tidigt att han gör det på morgonen så jag slipper det någon gång).
Såna här dagar vill jag säga upp mig som mamma (åtminstone till delar av styrkan) och det är då det är tur att jag har så¨na här att se tillbaka till:



Pussen & Kramen
/Ango

2 kommentarer:

Mamma J sa...

Om det är till någon tröst så kan jag säga att det inte är någon dans på rosor att leva ihop med T heller. Det är oerhört mycket tonårsfasoner - framför allt gentemot mig... Pappa går förvånansvärt förskonad ur allt detta. Det kanske beror på att det är jag som är mest tillgänglig och släpar på alla tre allra mest, hela tiden... Inte vet jag. Tröttsamt och slitsamt är det.

Ango sa...

Ja, nog är det en tonåring här hemma alltid, och jag bävar inför den rätta tonåren.
Paulina är jobbigast mot mig också, förmodligen för att vi alltid stöter och blöter allt, men också för att vi är så himla lika varandra (på gott och ont).
Det finns dagar när hon är en sån pest och pina att jag bara vill lämna allt, men så kommer dagarna då hon är hur underbar som helst!

Kram
/Ango

Populära inlägg