måndag 15 september 2008

"Tuffa Victor"


Är man 4 år har man ju järnkoll på hur de stora killarna ser ut, och självklart är man stor själv. Imorse fick Victor ha sin Spindelmannenkeps eftersom vi inte hittade den med döskallar på. Han satte på sig kepsen och fixade till looken. Jag kunde inte låta bli att skratta lite. Han var så bestämd på hur kepan skulle sitta. Så här såg han ut när vi var på väg till dagis. Självklart ska kepan vridas lite åt sidan...


Jag trodde i min enfald att han skulle ha "glömt" bort det tills det var dags att gå hem, men inte då (och dessutom hade han stolt berättat för fröknarna på dagis hur kepan skulle sitta). Kepsen kom på huvudet och vips vreds den åt sidan.


Spindelmannenkepa och ryggsäck är ett måste till en cool kille såklart! Idag fick han nya jeans dessutom. Coola byxor var kommentaren. Det är jeans med påsydd resårkant, så det ser ut som om det är en kalsongkant. Sånt har ju de stora killarna.
Jag vet inte riktigt var han har sett det här och fått sina "idéer" ifrån, men jag kan inte låta bli att fascineras över hur mycket som snappas upp från omgivningen av barn! Hur häftigt som helst!
Pussen & Kramen
/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg