söndag 7 september 2008

Ditten och datten

En liten allmän uppdatering kanske är på sin plats.

Helgen har varit lugn, om man bortser från alla konflikter med barnen. Jag och maken har pratat idag, och kommit fram till att det förmodligen beror på att vi alla är ganska trötta fortfarande efter sommarledigheten. Det har bara gått drygt 2 veckor sedan vi gick tillbaka till våra vanliga vardagsrutiner och ingen av oss har väl kommit in i dem ordentligt ännu. Det BLIR bättre...
Igår var Paulina på discokalas hemma och klasskompisen/grannen F. När det bara var en dryg halvtimme kvar av kalaset blev det strömavbrott i hela kvarteret. Eftersom det var klockan 20 på kvällen så var det ju ganska mörkt... Som tur var kom strömmen tillbaka efter drygt 10 minuter.

Paulina redo för kalas!

Medan Paulina var på kalas tittade vi andra på Tillbaka till framtiden 2, och äta en del lördagsgodis. Paulina fick ju godis på kalaset så vi valde att inte vänta in henne.


Victor ville vara med på kort


Idag har vi inte gjort speciellt mycket. Paulina var hos en kompis och lekte en stund, och Simone hade en kompis här och lekte. Själv passade jag på att ta mig lite vardagslyx, lite sånt där som är enkelt men som man unnar sig alldeles för sällan:
Inget avancerat som sagt, utan bara en kopp gott té, tända ljus och en bra bok, medan man sitter uppkrupen i soffhörnet och bara njuter!
Med tanke på att hösten verkar vara här på allvar nu så var det här en perfekt stund när regnet vräkte ner utanför fönstret...
Imorgon är det vardag igen, och lite skönt är det faktiskt!
Jag ska sätta fart med att läsa kurslitteratur. Vi har seminarium på tisdag kväll och det är mycket litteratur som ska gås igenom. Lite småtrist och segläst litteratur, tyvärr (ämnet i sig är otroligt intressant, men tyvärr inte just den här artikeln och boken som vi läser först i kursen).

Idag kom min kära vän hem med grejer som hon fixat åt mig som jag ska skicka till min hemliga bokvän i Pocket & Prassel 2,0 nästa månad. Jag visste vilken bok jag ville skicka och ville göra ett tema på det, och vem var bättre på just det temat än min vän S? Hon hjälpte mig, så nu är temat klart! Nu vill jag bara att tiden ska gå så jag får skicka paketet till min hemlige bokvän ;).

Pussen & Kramen
/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg