onsdag 10 mars 2010

Måste bara visa

Man får ju alltid frågan vem barnet är likt, när det är ganska nyfött. Jag kan tycka att det är skitsvårt att se. Bebisar ser ut som bebisar, liksom. Det är ju alltid lite enklare om man har något att jämföra med, ett foto på föräldrarna som små till exempel.
Jag vet ju att Paulina och Victor är kopior av mig, och det var de redan som bebisar. När Paulina var bebis var hon så lik mig att svärmor trodde att vi hade en förstoring av ett foto på Paulina på väggen (vi hade nyss hängt upp det, så hon hade aldrig sett fotot tidigare), när det egentligen var ett foto på mig som bebis.
Tänkte visa likheter och olikheter mellan mig och mina troll här i bloggen. Nu orkade jag inte scanna bebisfoton på Paulina och Simone, så ni får hålla tillgodo med foton från när de är 1 år gamla. Jag är 4 månader, Victor 1 månad och Axel är knappt 2 månader på fotona.

Axel, 2 månader

Paulina 1 år

Simone 1 år


Victor 1 månad



Originalet, dvs jag, 4 månader

Det går ju helt klart att se vissa likheter mellan mig och 3 av barnen, medan Simone är en kopia av sin far. Axel blir mer och mer lik Simone, så det ska bli jättespännande att se framöver vem han kommer likna. Vid födseln var han ju en kopia av Victor, så lik att det kändes som om det var Victor som föddes igen (och därför så har vi föräldrar väldigt svårt att säga rätt namn till Axel ;)).

Pussen & Kramen
/Ango

1 kommentar:

Angie sa...

Nog är de lika när de är små allt, dina barn! Och superfina!

Populära inlägg