fredag 26 mars 2010

Fredag igen

Då var det fredag igen, och helgen står för dörren! Imorgon är det tänkt att jag och J ska göra färdigt de sista ändringarna på C-uppsatsen. Känner verkligen inte för det, men det måste ju bli gjort. På söndag ska Victor och maken gå på bio och titta på Draktränaren. Jag och tjejerna var ju iväg och tittade på Alice i underlandet. Victor var jättearg för att han inte fick följa med, så då bestämde vi att han och pappa skulle gå och kolla på en film tillsammans. Draktränaren är en film som jag tror är perfekt för Victor.
Innan det är lördag och söndag så ska vi ta oss igenom fredagen såklart. Som vanligt är båda mina småkillar hemma idag. Vi har inget bestämt som vi ska hitta på, så vi får se vad det blir så småningom. Jag var iväg och storhandlade igår, så det slipper vi göra idag. Vi kan bara vara hemma och ta det lugnt hela dagen!

Ikväll är det sedvanligt fredagsmys. Det där myset med chips och sånt är inget som tilltalar mig, jag äter inte chips. Eller ja, jag kan äta upp mot 5 chips sedan är det inget gott längre. Oftast sitter jag med mitt vattenglas och dricker medan restan av familjen moffar i sig chips, popcorn och jordnötsringar. Jag tar väl igen det med godiset på lördagen istället...men det får vara slut på det nu. Jag har ju startat om mitt GI-program, och tänker jobba på att få bort 30 kg under det här året. Det är ju inget omöjligt, det är bara att bita tag i det och sätta fart!
Jag har fixat batterier till min stegräknare igen, så nu kan jag även se hur långt jag gått. De senaste dagarna har jag sett till att jag inte gått färre än 10,000 steg. Det ska fortsätta vara så nu är det tänkt! Tänkte att jag skulle komma igång med träning också (framför TV:n), men Axel sover riktigt dåligt på dagarna just nu, så det är svårt att få en stund över till träningen. Därför blir det promenader istället. Inte fy skam det heller såklart!

Har kommit en bit framåt på patespottingen. Vet inte om jag skrivit om 041 och 042, men de hittade jag för en tid sedan. Igår när jag åkte och handlade hittade jag 043. När jag var hemma igen kom jag på att jag vet ju var 044 brukar stå, så när jag skulle åka och lämna bilen till maken så åkte jag en liten omväg för att få se 044 också. Nu är det 045 som står på tur, och det numret brukar finnas på VC:s parkering. Gick förbi där igår och såg den bilen jag är säker på har 045, men jag kunde inte se registreringsskylten pga snödrivorna. Det kändes lite väl desperat att gå in på parkeringen för att kolla ;). Eftersom jag ska till Apoteket idag så blir det mer naturligt att jag går förbi inne på parkeringen. Får bara hoppas att den där bilen står där idag också!

Pussen & Kramen
/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg