lördag 27 mars 2010

Gamla tider kommer åter

Facebook är helt underbart tycker jag! Jag har varit medlem i ett par år nu, och jag tycker bara mer och mer om sidan! I början handlade det mest om att installera varenda app som man fick en inbjudan till, men numera har jag avinstallerat det mesta och ignorerar det mesta jag får inbjudningar till. Inte heller går jag med i några meningslösa grupper, utan bara sådana som jag har nytta (eller nöje) av. Det allra, allra bästa med fb är att man kan hitta long lost friends! Helt förbannat underbart!
För ganska länge sedan hittade jag ett par barndomskompisar som jag inte haft någon kontakt med på nästan 30 år! Gud vad roligt det var att hitta dem och bli uppdaterad på deras liv!
Jag har också fått chansen att träffa gamla vänner från min tid i Grekland, vänner som inte bor i Sverige, och som också flyttat runt en del de senaste 15 åren. Äntligen kan man få kontakt med dem igen. I realtid dessutom!
Alla gamla klasskompisar från grundskolan och andra skolkompisar från den tiden som man inte haft kontakt med sedan man slutade skolan i princip, har jag hittat. Även lärare från skolan! Hur underbart är inte det? Tycker det är så vansinnigt roligt att få chans att återskapa alla gamla kontakter och ta en tur "down the memorylane". En av de bästa kontakterna jag återupptaget på fb är faktiskt med en kusin som jag inte träffat sedan början på -80-talet... Det var otroligt roligt att få kontakt med henne igen!
Märks det att jag är fb-beroende? ;)

Pussen & Kramen
/Ango

1 kommentar:

Angie sa...

JAg älskar fb jag med. Det ger mig verkligen massor. Låter nstan fånigt att säga, men så är det

Populära inlägg