söndag 21 mars 2010

Söndag kväll

Äntligen är det kväll, och snart dags att gå och sova igen.
Axel väckte mig strax efter klockan 5 imorse (också) och vid 5:20 insåg jag att han var alldeles för pigg för att jag skulle få en chans att sova något mer. Bara att ta honom och gå ner och titta på TV istället. Som vanligt blev det Dr Phil jag tittade på så dags...
När Axel äntligen somnade om vid 8-tiden så var resten av familjen vakna så det var ju ingen idé att ens fundera på att försöka få lite mer sömn då. Jaja, jag är inte så himla trött ändå, men jag ska nog ta och väcka lillfisen snart så han är vaken en stund innan det är dags att gå och sova. Väcker jag honom inte kommer han att vakna och vara jättepigg när jag är supertrött och bara vill lägga huvudet på kudden och sova!

Idag har det snöat, såklart! Hur kunde jag ens tro att det inte skulle komma mer snö? Det har inte kommit de "utlovade" 10 cm, men väl 4-5 cm.
Igår kikade jag lite i den, tills idag, snöfria rabatten utanför fönstren att mina lökar börjat växa. Det var lite knoppar som börjat sticka upp både här och där. Det finns hopp alltså! Hoppas nu bara att all snö kan försvinna nu!

Pussen & Kramen
/Ango

2 kommentarer:

Barbro sa...

Ha, ha! Titta in på min blogg ska du få se på snö!
Trots att det är snö så långt ögat ser och så långt ner som stavarna kan nå, så vet jag att inom någon vecka kan vi också ana blomsterlökar invid husväggen. Det går fort när det börjar tina.
Fascinerande tid!

fia sa...

All snö verkade komma hit istället! Du kanske såg på bandyfinalen??? Det vräkte ner verkligen och hemma hos mamma på landet dit vi åkte på em kom det tre dm! Vi blev insnöade eftersom man måste åka över ett gärde för at ta sig dit och där driver det igen på nolltid. När vi kom hade mamma åkt fem minuter före men hennes bilspår syntes inte. Då insåg man att det skulle bli tufft att ta sig tillbaka. Vi fick vänta in bonden som plogade på kvällen för att grannen skulle kunna komma till jobbet:)
Här hemma, inne i stan har det nog bara kommit 2.5dm.

Populära inlägg