onsdag 17 mars 2010

Dags för vägning

Idag är det dags för ny vägning av Axel. Jag vet att han passerat 5 kilosgränsen nu, men jag vet inte med hur mycket. Han är ju 2 månader och 6 dagar idag, och jag kan bara konstatera att han är den största av mina barn. Vid samma ålder vägde Paulina: 4690 g, Simone vägde: 5335 g och Victor vägde: 4235 g. Jag gissar att Axels vikt stannar på 5,5 kg idag!
Det roliga är att de alla har vägt så galet olika vid födseln. Victor föddes 3 veckor för tidigt och skulle varit tyngst om han legat tiden ut. Han vägde 3170 g i v 36+6. Simone föddes 5 veckor senare än Victor, i v 42+1 och vägde 3980 g. Paulina och Axel föddes ungefär lika. Paulina i v 38+5 och Axel i v 38+3. Paulina var första barnet (dessutom rökte jag under graviditeten) och därför minst med sina 2790 g. Axel vägde 3350 g.
Nehej, dags att gå till bvc och få svart på vitt att min lilla kille är en liten knubbis (men alldels medelstor enligt bvc:s kurvor, och mitt egna tycke såklart).

Pussen & Kramen
/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg