lördag 1 maj 2010

Utvärdering


Nu har jag haft min nya leksak; Acer aspire one 532h, i lite över 1 vecka, och jag tänkte utvärdera hur det funkar mellan oss.
Datorn är en 10,1" minilaptop med 1,66 Ghz processor, 1 gb ram, 250 gb hårddisk, 6-cellsbatteri (med en batteritid på upp till 8 timmar), inbyggd 0,3 mpixel-webcam, bluetooth, 4-i-1 minneskortsläsare och 3 USB-portar. Datorn levereras med Windows 7 starter.
Vad tycker jag, då?
Datorn är helt kanon! Batteritiden håller måttet, vilket gör att man kan rippa DVD-filmer och ha på hårddisken och använda laptopen för filmvisning i baksätet.
Hela datorn är snygg och stilren, vilket är ett plus. Det enda jag har att anmärka på (och det är bara en vanesak) är tangentbordet. Eftersom datorn är mindre än en vanlig laptop så blir ju tangentbordet mindre. Jag råkar fortfarande trycka på fel tangenter eller trycka på två samtidigt. Detta är dock en vanesak!
I övrigt är datorn snabbstartad med lagom stor hårddisk. Den är i ett perfekt format och väger bara drygt 1 kg. Billig och energisnål är den också.
Jag köpte datorn hos Netonnet och den kostade endast 2790:-!

Pussen & Kramen/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg