måndag 10 maj 2010

Virkande häxa

Jaha, då har jag virkat ett par figurer till då. Tänkte virka mig igenom hela Mia Bengtssons bok. Har inte så jättemånga figurer kvar att göra, men tillräckligt många för att hålla mig sysselsatt några dagar till!
Nu har det då blivit en sköldpadda, eller ja, det är det det ska se ut som i alla fall. Konstaterar återigen att jag måste åka in till stan och besöka Panduro någon dag. Jag måste köpa ögon och nosar så figurerna ser lite vettigare ut!

En gammal jobbarkompis såg mina gubbar och undrade om jag kunde göra en i rosa till henne. Visst, klart jag kan. Så här blev den: Hoppas den blev som hon ville!

Igår frågade Paulina om jag kunde måla hennes naglar i hennes nyinköpta lila nagellack. Visst kunde jag det. Passade på att låna lite själv också. Eftersom jag aldrig har något färgat nagellack annars så blev mörklila en skarp kontrast till vad jag är van vid. Därför tycker jag själv att mina naglar snarare påminner om en häxas naglar än mina egna.
Trots att jag har svårt att vänja mig vid den mörka färgen så kommer det få sitta på ett par dagar till! Orkar inte riktigt ta bort det...



Pussen & Kramen/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg