lördag 8 maj 2010

Helylle

Ibland känner jag mig så helylle så det är helt otroligt ;). Idag är lite av en sådan dag. Jag har lagat barnmat; morotspuré och potatispuré och fryst in i småportioner:

IKEAs silikonform är perfekt för bebismat. De rymmer
1 matsked puré och det är enkelt att få ur maten ur formen.


Jag har även blivit klar med en liten nalle, en helylle-leksak! Ännu en sak till samlingen. Tänkte fixa lite sköldpaddor också!
Funderar också på vad jag kan sy för leksak till Axel. Till Paulina sydde jag ett aktivitetstäcke. Det var ett täcke med rutor som uppmuntrar barnets känsel. Det fanns t ex en "prasselruta" (bakplåtspapper mellan tyg), en ruta med torkade ärtor insydda, det var stora knappar påsytt och även sidenband i olika storlekar och färger. De olika rutorna hade också tyg med olika strukturer. Himla uppskattat var det. Kanske skulle jag göra något liknande till Axel? Eller en boll av olika tyger så det blir olika strukturer på det? Hm, jag får fundera på vad det ska bli för något!

Pussen & Kramen/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg