söndag 23 maj 2010

Polisbesök

Igår hände det en massa saker som jag inte hann med att fatta riktigt, men jag hamnade i en situation som jag tyckte var väldigt jobbig.
Vad som hände var att precis när jag skulle hoppa i poolen med Axel, kom Simone inspringande, livrädd och gråtande och säger; "Victor frågade honom om jag ville han ville ha sex med mig och nu vill V:s pappa prata med dig". Eh, va? Jag fattade inget! Jag fattade att Victor hade frågat någon, en vuxen, om han ville ha sex med Simone, men vad hade V:s (våra grannars dotter som Simone brukar leka med) pappa med det att göra? Hade han hört allt och det var därför han ville prata med mig? Jag hann fråga Victor vad han hade sagt och varför han hade sagt så. Victor fattade att jag blev väldigt arg på honom, men jag hann inte längre innan G, V:s pappa, stod utanför.
G kunde berätta lite mer, och det handlade om en familj som bor ett hundratal meter från oss. Dottern i familjen, J, brukar leka med tjejerna här på vår gård. J:s mammas bror bor hos dem, och han pratar tydligen inte så mycket svenska, men han brukar "busa" med tjejerna när de är där och leker. Jag har reagerat på att Simone har berättat att han har bitit dem när han har lekt med dem...
Nu framkom det tydligen från både V och E (en annan tjej på gården) att den här killen har varit väldigt "konstig" när de har lekt hemma hos J. G och Roger valde att göra en polisanmälan, för det kom fram alldeles för mycket saker som har hänt. Inget av det som hänt har varit intimt, men det har börjat gå däråt. Därför valde de att göra en anmälan, innan det är för sent.
Victor satt i poolen med mig och Axel när Roger kom upp och sa att polisen skulle komma. Eftersom jag hade skällt på Victor för det han hade sagt, blev han livrädd och bröt ihop. Han var säker på att polisen skulle komma och hämta honom. Stackarn! Jag försökte försäkra honom om att polisen inte ens skulle titta på honom, men han var livrädd ett bra tag! Till slut förstod han att det han sagt var riktigt dumt, men inte tillräckligt dumt för att polisen skulle hämta honom. Det handlade om den andra, som var vuxen och som ska veta bättre än han verkar göra!

Polisen kom (ganska snabbt, för det var högprio tydligen) och de pratade med tjejerna för att höra vad som har hänt.
Vad som kommer hända här näst vet jag inte riktigt. Tjejerna får absolut inte leka hemma hos J nåt mer. J är däremot välkommen att leka hemma hos oss.
Tjejerna kommer eventuellt bli erbjudna en samtalskontakt om de känner att de behöver.
Simone tyckte det var "läskigt" att prata med polisen, men jag hoppas att barnen märkte att polisen faktiskt finns för att hjälpa till, och att det inte är några läskiga typer som smyger runt och haffar folk hej vilt ;).

Pussen & Kramen/Ango

3 kommentarer:

Amy sa...

Usch usch usch! Stackars ungar. Det är väl varje förälders värsta mardröm, att ngt sådant ska hända. Vilken tur att ändå upptäckte det tidigt....

Angie sa...

Huvaligen!! Varje förälders mardröm!!
Skickar över en kram till underbara simone

Mamma J sa...

Åååh, vad obehagligt! Jag säger som de andra: Vilken tur att ni fick reda på det så "tidigt" ändå... Hua!

Populära inlägg