fredag 7 maj 2010

Fler figurer

Jag har ju skrivit om olika figurer som jag har virkat, men jag har ju inte visat hur de ser ut. Tänkte visa det nu, då, ifall någon är nyfiken.

Här är ännu en liten gubbe av samma mönster som de som jag tidigare har visat här i bloggen. Axel älskar ju dessa och jag har några som hänger över skötbordet. Simone älskar också att leka med dem, så det var lika bäst att jag fixade några till.

En liten gris. Han ser lite märklig ut eftersom öronen blev lite olika stora och en liten tråd sticker ut ur ena ögat. Jaja, oavsett hur han ser ut, stackaren så älskar barnen den lilla nassen. Han får leka med barnen mest varje dag.


Och så har vi ju favoriterna, då. Att leka café har blivit väldigt roligt nu. Såna här tänkte jag virka och ge till Victors dagis i present när han slutar om en månad. De har ju redan fått små bakelser och flugsvampar och de leks det tydligen mycket med. kanske kan lite fler komma till pass!

Igår fick vi den provisoriska klasslistan till Victors klass i höst. Enligt den blir de 21 barn (12 pojkar, 9 flickor) i klassen. Jag är vansinnigt glad att de inte blev fler!
Victor hamnar på den skola som jag "krävt", dvs samma som tjejerna går på. Han hamnar i det andra "spåret" än tjejerna (tjejerna går i C-spåret, och Victor hamnar i D-spåret), men det är ju ingen större skillnad. Enda skillnaden är att han kommer ha sin primära skolgård och entréerna på andra sidan byggnaden. Går han runt huset så finns ju syrrorna där.
Att han hamnar i D-spåret innebär ju att det blir helt nya lärare för min del. Jag har ingen koll alls på vilka lärare som arbetar där, men det fixar sig.
De är 10 barn från Victors dagis som ska gå i samma klass. De andra 11 är från 5 andra avdelningar.

Pussen & Kramen/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg