tisdag 11 maj 2010

Stor kille

Idag blir Axel 4 månader! Helt otroligt vad snabbt tiden går! Börjar nästan känna panik över att tiden springer så fort. Jag ville bara njuta av den här spädbarnstiden, men jag hinner ju inte med!


Har fixat lite päronpuré, dagen till ära, som Axel ska få äta senare. Som vanligt tycker han väl att det är ruskigt äckligt, men det gör ingenting. Han får provsmaka lite och gillar han det så gillar han det, och gör han inte det så är det inte hela världen för det!


Om några minuter ska jag och mina småkillar gå på sista utvecklingssamtalet för den här terminen. Det är Victors som blev inställt förra veckan, och är idag istället. Det kommer ju bli en del prat om övergången till skola förstås.

Igår när Paulina kom hem från en kompis sa hon att hon ville börja spela fotboll. Hon har ju slutat på jujutsun och gör ingenting för tillfället. Nu vill hon börja på fotboll, något hon spelade för ett par år sedan. Problemet är att det inte finns något tjejlag för -00:orna. Det finns det laget som Simone spelar i, men de är -01/02:or. Jag har kollat med tränaren om Paulina kan få börja i det laget, och han skulle kolla om det går att få någon dispans. Annars är det bara killaget, och där spelar alla killar i Paulinas klass, bl a killen som just snott hennes hjärta ;). De är närmare 25 killar och en tjej i laget. Får se hur det blir för Paulinas del.

I eftermiddag ska vi på dopsamtal. Det ska bli skoj att träffa vår underbara präst igen. Hon är världens härligaste och jag ser verkligen fram emot att hon ska döpa Axel också.
Vi har inte funderat något på det där med psalmer och sånt, men det blir väl klassiska "Tryggare kan ingen vara" antar jag...

Pussen & Kramen/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg