onsdag 28 april 2010

Dåligt med uppdateringar

Det har gått en hel vecka sedan jag senast skrev något i bloggen! Dags för en uppdatering alltså!
Det händer inte så mycket så det finns så mycket att uppdatera om, faktiskt!
Veckan som gått har mest varit fylld med Tradera. Ja, just det! Vi har sålt massor och köpt en hel del också. Barnen har rensat bland sina kläder och leksaker och vi har hittat en hel del att sälja. Maken har rensat bland sina dataprylar och har sålt det. Jag själv har rensat bland mina böcker, och sålt en del av det! Det finns mer att sälja så än så länge ligger det många auktioner ute.
Köpt har vi ju också gjort. Maken har köpt dataprylar på Tradera, och jag har köpt kläder till Axel. Han har börjat växa ur alla 62:or (ja, inte alla men en del av det), så nu var det dags att köpa nytt. Jag älskar att fynda begagnat och på Tradera kan man verkligen fynda. Var med Victor på H&M och köpte lite kläder där också. Nu finns det MASSOR av kläder i stl 68.
Axel har varit riktigt sur i vagnen när han har varit vaken, den senaste tiden. Han gillar inte att ligga ner när han är vaken, så jag testade att ta ur hårdliften och lät honom sitta upp när jag gick en snabbis till affären härom dagen. Han var jättenöjd såklart! Nu kommer det dröja ett tag till innan jag tar bort hårdliften för gott. Han är bara 3½ månad ännu, och kommer inte få sitta upp permanent på flera månader ännu. Om jag däremot bara ska till affären och Axel är pigg och vaken så kan han få sitta upp om han vill.
Jag läser ju en litteraturkurs om deckare. En väldigt intressant kurs, men med ett stort problem. Kursen är på distans, och helt internetbaserad. Vi är indelade i grupper som varje vecka ska diskutera veckans tema. Först var jag med i en grupp där jag var ensam om att diskutera... Så ändrade läraren om i grupperna och tog bort såna som inte var aktiva. Jaha, då hamnade jag i en ny grupp...och även där är jag ensam om att diskutera. Det känns riktigt trist faktiskt!
Maken och jag satt och pratade en kväll om drömmar som vi har. Vi drömmer båda om att få öppna ett café, och det ska vi sträva efter att kunna göra i framtiden. Vi har satt upp stora mål som vi förhoppningsvis kan nå inom en 5-årsperiod. Det känns riktigt spännande!

Pussen & Kramen/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg