torsdag 13 maj 2010

Regnig dag

Inatt upplevde jag årets första åska hos oss. Det åskade rejält och jag bara väntade på att barnen skulle vakna, men det gjorde de inte. Tur det eftersom de alla är rädda för åskan. Varför vet jag inte eftersom både jag och maken älskar åska! Vi har inte fört över någon rädsla till dem i alla fall.
Regnet från inatt har fortsatt hela dagen och det formligen öser ner fortfarande. Inte alls kul, men samtidigt bjuder det på en innedag med tända ljus och allmänt mys!
Maken och Victor har precis åkt iväg till Västerås där de ska kolla på Monstertrucks. Victor har väntat och längtat till den här dagen, sedan jag bokade biljetterna för snart 1 månad sedan! Idag var det ÄNTLIGEN dags!


Victor har varit ledig hela veckan, och han har fått leka med sin bästis, G alla dagarna (utom idag). Killarna har haft jättekul när de lekte tillsammans!
G var här och skulle leka, men bara någon halvtimme efter att han kommit blev han ledsen och ville åka hem. Han är inte så van vid att leka hemma hos kompisar så han blev ledsen när han kom på att pappa hade åkt hem. Lite tråkigt, för Victor ville visa allt han hade, men Victor tycker det är kul att leka hemma hos G också, så han är inte ledsen. Han vill bara att det ska bli bra för båda. Innebär det då att de ska leka hemma hos G så är det OK med honom!

Igår började jag storstäda köket. Det tog en väldigt tid eftersom jag hade en liten gnällfis här hemma. Axel tyckte inte att det var ett alternativ att ligga själv på golvet eller sitta i babysittern, eller SOVA (hemska tanke om han skulle sova). Han sov max 30 minuter sammanlagt på hela dagen (han däckade istället vid 17:30 och sov till 21, och somnade sedan om igen vid 22:30).
Idag lyckades jag i alla fall bli klar med köket. Himla skönt att ha det klart!

Om ett par veckor kommer det mattläggare och ska lägga nytt golv på bottenvåningen. Detta innebär att vi ska lyckas få bort ALLA möbler, inklusive kyl, frys, diskmaskin och spis tills dess. Jag vet inte var vi ska ställa allt...och jag får väl hålla till på övervåningen hela dagen! Det ska ju bli spännande ;)! Jaja, det blir ett problem som såklart ska lyckas lösas på ett eller annat sätt. Nytt golv ska det bli, och vi ska få välja matta snart. Har sett den som ena grannen har. En plastmatta som ser ut som ett klinkergolv i bruna nyanser. Det låter inte fräscht, men det såg jättesnyggt ut. Ska visa före- och efterbilder sedan när det är klart!

Pussen & Kramen/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg