onsdag 5 maj 2010

Ditten och datten

Simone gillar att leka med småfigurer. Just nu är det Littlest pet shop som gäller, och innan dess var det My little pony och småtroll som hon lekte med. Hon har också fattat tycke för mina virkade figurer. Jag virkade ett gäng figurer som jag tänkte ha på vagnen till Axel. Dessa figurer lekte Simone jättemycket med innan de slutligen hamnade över skötbädden. Nu har jag virkat lite mer figurer, och även lite bakverk som barnen tyckte var jätteroliga. Igår blev det även en liten katt. Hade stora problem att virka med det lurviga garnet i ett halvdunkelt rum, så därför blev resultatet lite halvdant. Så här ser den ut i alla fall:Mönstret till katten kommer från Mia Bengtssons bok Virka amigurumi.

Idag skulle det har varit utvecklingssamtal för Victor, det sista innan det är dags för skolan för hans del, men det har blivit inställt. Det ska tydligen bli någon gång nästa vecka istället. Det betyder att det bara blir två utvecklingssamtal den här veckan. På fredag är det dags för Paulinas.
Axel utveklas i rasande fart och han är ju snart 4 månader redan. Jisses vad tiden rusar iväg. Han börjar ju bli stor min lilla bebis. Nu har han upptäckt att man kan göra olika ljud med munnen. Många av dessa ljud involverar mängder av saliv så han är konstant blöt på bröstet. Himla rolig är han när han låter så i alla fall!


Pussen & Kramen/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg