tisdag 16 juni 2009

Uppdateringsdags!

Jag är dålig på bloggandet just nu, jag vet. Tack gulliga ni för kommentarer och att ni tänker på mig!
Vad händer då? Ingenting känns det som. Jag är så trött (börjar bli aningens bättre) och konstant illamående (jag vet att jag ska vara tacksam för det, men det är svårt att vara tacksam för att man mår skit liksom ;)). Detta gör att jag inte orkar så himla mycket. Har den förbenade C-uppsatsen hängande, och som måste bli klar inom en 2-veckorsperiod. Jag har ingen som helst motivation till den, tyvärr.
Har också börjar två sommarkurser, som nu är inne på sin andra vecka, och jag har inte mycket koll på dem måste jag säga... Känner mig grymt slapp och seg nu! Jag SKA ta tag i allt...imorgon!

Barnen har sommarlov nu. Tjejerna är på öppna förskolan idag, med varsin kompis. Öppna förskolan har öppen verksamhet måndag till torsdag den här och nästa vecka. De öppnar kl 10 och håller på till kl 16. Barnen får pyssla (igår hade de målat porslinsmuggar), leka, titta på film, sjunga, bada om det är fint väder osv. Perfekt sysselsättning. Allt är gratis, bortsett från maten. Eller, ja, den betalar man faktiskt bara en symbolisk summa för; 15:-. För de pengarna får de frukt på förmiddagen, lunch och mellis på eftermiddagen.
Imorgon ska tjejerna iväg med sitt fritids (trots att de inte går där nu). Varje sommar har de "läger" där de åker iväg till ett hus som ligger i anslutning till sjön (det är bara 5 minuters bilresa bort, men det känns som "landet"). Där grillar de, leker och badar om vädret tillåter. I vanliga fall brukar de som går i 1:an och 2:an få sova över medan de i f-klassen bara för vara på dagarna, och åka hem på eftermiddagen. I år blir det ingen övernattning tyvärr, då det är för många barn inskrivna och för lite personal för att kunna göra ett sådant arrangemang. Det blir bara över dagen i år, men lika härligt för barnen för det. Vädret utlovar 17 grader varmt och sol så det ser bra ut!

Liten i magen, då, ja den mår nog bra...hoppas jag! Jag är i v 8+6 idag, och jag känner faktiskt lite tillförsikt nu. Jag vågar hoppas och tro att det ska gå bra. Fortfarande är jag nojjig såklart, men det blir bättre och bättre. Som läkaren sa när jag gjorde ultraljudet förra veckan, så får jag ta en dag i taget och när man kommit till v 9 så minskar risken för missfall, för att minska ytterligare efter v 12. Det är de första 6 veckorna som är extra kritiska. Tur att jag inte ens visste att jag var gravid då ;).

Pussen & Kramen
/Ango

3 kommentarer:

AnnaK sa...

Skönt att höra från dig, skulle just gå in och efterlysa lite bloggning! :) Hoppas illamåendet ger med sig snart och att både du och bebisen får må bra!

Är inte föräldrarna med på er Öppna förskola? Här har vi också ÖF med allt det du säger men då är föräldrarna med hela tiden. Lycka till med uppsatsen!!
Kramar Anna!

Ango sa...

AnnaK:
Tidigare har det varit så att föräldrarna har varit med, men nu har de valt att ha öppen verksamhet för barn i åldrarna 6-12 år enbart. Tycker det är jättekul! Tjejerna har sagt att de vill gå alla dagar, så de får väl det då ;).

Kram
Ango

AnnaK sa...

Låter som en jättekul grej, speciellt under loven så man kan få lite lagom och billiga aktiviteter! Här är ÖF från 1-6 år och så finns det babycafe för de under 1 år. Kram!

Populära inlägg