tisdag 2 juni 2009

Illa, jag mår illa

Något av det absolut värsta jag vet är att må illa. Jag har svårt att klara av det. Ok, om det är sån illamående som man vet kommer försvinna om man kräks, men inte sånt illamående som aldrig ger sig...som graviditetsillamående.
Jag vet att jag ska vara tacksam för att jag mår illa, men det är svårt att må illa och känna tacksamhet, liksom.
Att äta funkar mot illamåendet, liksom att dricka bubbelvatten, men hur tusan gör man när man fått avsmak för det mesta som går att äta och dricka? Jag kan äta om någon ställer det framför mig, men när jag tänker på olika saker så mår jag bara ännu mer illa. Jag kan inte heller tänka mig att laga mat. Det bästa kanske vore att lägga sig och sova och vakna upp om några månader igen?
Jag mår illa av en hel massa olika dofter också. Allt som förut luktade gott, luktar nu helt vidrigt. Speciellt vissa tvålar och duschkrämer som finns i vårt hus...
Jag känner att det kan bli en hel del gnällinägg framöver...

Pussen & Kramen
/Ango

3 kommentarer:

Amy sa...

Du får gnälla! Det är tydligen en av de positiva grejerna med att vara gravid, har jag hört. ;-)

Anna sa...

Gnäll på du. Har hittills inte hört någon som inte gnäller tex över ett par dagars magsjuka. Prova några månader *minns graviditetsillamåendet*:D:D

Mamma J sa...

Om man inte får gnälla i sin egen blogg - var får man då gnälla? Lägg därmed till: Om man inte får gnälla när man är gravid - när får man då gnälla - så har du "dubbel välsignelse" att ösa ur dig lite...

Ooops, tänk om det där med dubbel välsignelse visar sig vara något annat dubbelt ;-)....

Populära inlägg