onsdag 10 juni 2009

Kattungar

Idag fick vi kattungar! Jag misstänkte imorse att det var på gång och fixade iordning en låda till Flisan. Hon hoppade i den direkt. Tyvärr var det inte där hon valde att föda ungarna, utan det gjorde hon i Victor och Simones rum. De har ett sängbord, och på understa hyllan där det låg tidningar hade hon fött sina bebisar.
5 kattungar hade hon fött, men en hade dött, så 4 stycken blev det. Hon får alltid 4 kattungar, och de gånger (2) hon fått fler (7 en gång, och 5 idag) så har några dött vid förlossningen så det bara blir 4 kvar.

Tidigare kullar har varit helsvarta, eller svarta med vita teckningar. De här fyra är grå över hela ryggen. Ljusa. Jättekonstigt. Jag har inte velat kolla så noga på dem ännu, utan låter dem ta det lugnt ett par dagar först!

Åkte och köpte filmen Bolt idag. Filmen såg vi på bio, och barnen har längtat efter DVD:n sedan dess. Idag hade den äntligen DVD-premiär.
Jag trodde inte att den skulle gå att köpa i hålan där vi bor, så jag tog ungarna och åkte till Eskilstuna när jag hade hämtat dem på dagis och fritids. Åkte till Elgiganten. Tänkte att där måste den ju finnas, och det gjorde den såklart. Specialpris var det på den också. Bara 99:-. Ett fynd för en helt ny film! Shoppade en talbok billigt också!
Nu sitter barnen och tittar på filmen, och jag ska passa på att uppdatera min bok- och filmblogg, för där har jag några böcker och en film som ska in.

Pussen & Kramen
/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg