torsdag 18 juni 2009

Stolt Victor

Igår ville Victor ta bort stödhjulen på sin cykel, och det gjorde vi. Det tog inte många sekunder förrän han var ute och cyklade på egen hand.
Vi tog bort stödhjulen för någon månad sedan, men då ville ha att vi skulle sätta dit dem igen efter någon dag, vilket vi gjorde. Det behövde vi inte göra den här gången.
Nu är han jättestolt och far omkring på sin "gula faran". Nu är det bara för mig att hålla det jag har lovat; köpa en ny cykel till honom! Han har sagt att han vill ha en ny cykel ganska länge, men jag har ansett att det är bättre att lära sig cykla utan stödhjul på den 12"-cykel han har (som passar än så länge också), då jag tror det är lättare att lära sig balansera den cykeln än en 16". Så fort han lärde sig cykla utan stödhjul skulle han få en 16"-cykel. Det är bara att fixa det nu då ;).

Pussen & Kramen
/Ango

2 kommentarer:

Karin sa...

Synd att jag nyligen sålde yngsta sonens urvuxna 16". Den var jättefin och vi är ju kommungrannar så du hade haft nära :-)

Grattis till kommande bebis förresten.

annica sa...

Hoppas allt är bra med dig och att du snart är tillbaka här och underhåller oss ;)

Kram Annica

Populära inlägg