söndag 11 juli 2010

Underbara, underbara sommar!

Jag tycker det är helt underbart med den här sommaren! Efter en lång, kall och snöfylld vinter är det inte mer än rättvist att vi fått en sommar som är vinterns raka motsats. Enda gemensamma nämnaren de har är "mycket". I vintras var det mycket av snön och kylan och nu i sommar är det mycket av sol och värme. Helt fantastiskt underbart!

Idag "fyller" Axel 6 månader! Helt otroligt vad snabbt tiden har gått. när jag låg på operationsbordet den 11 januari kändes sommaren väldigt, väldigt avlägsen. Hur avlägsen den var visste jag ju inte då. Då trodde jag väl någonstans att det skulle varit vår och snöfritt i april (ja, snöfritt i alla fall). Så blev det ju inte, men sommaren var väl värd att vänta på!
Det har inte bara gått "lång" tid sedan Axel föddes, det har gått ännu längre tid sedan mormor dog. Idag är det 11 månader och 2 dagar sedan. Nästan ett helt år har gått! På något sätt har jag kommit igenom den här tiden. Det är ju så; livet går vidare även om det känns förbannat tungt när döden sparkar en stenhårt i magen. Jag har under de här månaderna jobbat på min sorg, men jag har också känt en viss tacksamhet över att mormor valde att kasta in handduken när hon gjorde. Hon hade haft det jättejobbigt både i vintras och nu i sommar. Troligen hade hon inte klarat sommaren i år, och dött i år istället!
Jag har träffat mormor många, många gånger under de här månaderna...i mina drömmar. Där är hon i allra högsta grad levande!

Nu ska jag gå och försöka tömma ut lite vatten ur poolen. Det är stopp i stuprännan så jag kan inte tömma ut så mycket vatten i taget, för då rinner det ner över alla bilar och det är ju inget bra när det är klor i vattnet ;).

Pussen & Kramen/Ango

2 kommentarer:

Amy sa...

Jag förstår inte heller folk som klagar på sommaren, visst är det varmt men hellre det än regn och kyla!!
Det enda jobbiga är att vovven lider, men det avhjälps med massa spring i vattenspridaren. =)

Ango sa...

Amy:
Jag fattar inte heller varför man måste gå och klaga på vädret, det är ju ändå inget vi kan påverka. Nu får vi passa på att njuta av värmen och solen, för den behöver vi efter den långa och rejäla vintern!
Jag förstår att vovven tycker det är jättejobbigt med värmen. Han kan ju inte göra så mycket för att svalka sig själv. Här är det bebis som tycker att värmen är jobbig, men det får bli många svalkande duschar så han klarar sig hyfsat.

Populära inlägg