måndag 19 juli 2010

Måndag igen

Jaha, så var det måndag igen, då. Halva sommarlovet har nu passerat och nu räknar vi ner till skolstart. Ja, det är väl ingen av barnen som räknar ner till skolstart antar jag, men jag gör det.
Jag sökte ju ett gäng kurser till hösten men jag har bara kommit in på en 7,5 hp-kurs. Inte mycket att hänga i julgranen. Är reserv på en massa andra kurser så jag har tackat ja till att stå kvar som reserv och så har jag slängt in sena ansökningar på ett gäng kurser till. Jag har också scannat arbetsmarknaden och sett att det finns en hel del intressanta och spännande tjänster ute. Ska sätta mig och söka lite så får vi se vad som händer.
Om 2 veckor börjar maken sin nya tjänst. Han ska tillbaka till vården igen och arbeta som undersköterska/mentalvårdare i nattjänst. Ska bli spännande att se hur det går. Han kommer arbeta 21-07 när han jobbar.
Om 2 veckor fyller även Victor (2/8) och Simone (4/8), och dessutom flyttar båda stora killarna hemifrån. Mycket på gång med andra ord!

Har börjat få lite panik över sommarkurserna jag läser. Det är 2 kurser i barnlitteratur. Den ena kursen är väldigt mastig med inlämningsuppgifter och massor av litteratur till dessa uppgifter. Den andra kursen är ingenting mer än att läsa all litteratur och sedan skriva en 10 sidor lång fördjupningsuppgift.... Den förstnämnda kursen är vi inne på 3:e och sista inlämningsuppgiften. Jag har skickat in den 2:a uppgiften eftersom den skulle vara inne i fredags, men vi har inte fått feedback på den första uppgiften ännu, och lärarna vill att vi ska vänta med att skicka in nästa tills vi fått feedbacken. Jaha, när kommer den då? Det är 1 månad sedan vi skulle skicka in den första. Jag har full förståelse för att lärarna har mycket att göra, och det är många som läser kursen, men som vanligt antar man att studenterna inte har något att göra bortsett från just den här kursen. Jag har som sagt ännu en kurs med mycket litteratur, jag har en familj och jag har ett liv utanför skolan (hur chockerande det än låter). Jaja, förhoppningsvis får vi feedbacken idag!

Pussen & Kramen/Ango

3 kommentarer:

appi sa...

Hur går det med bonus-sonens tjejs graviditet? När kommer bebisen?

Ango sa...

appi:
Det går framåt med graviditeten. Hon går in i v 17 imorgon så snart har de kommit halvvägs. Hon spyr fortfarande flera gånger varje dag, men det är kanske 2 gånger istället för 10 nu, så det blir bättre.
Än så länge är bebisen beräknad till 6 januari, men de ska på ultraljud i augusti och det kan ju bli ett annat datum då.

appi sa...

Vad spännande!

Populära inlägg