onsdag 7 juli 2010

Hemma igen!

Nu har vi kommit hem efter ett par dagar i Linköping. Vi åkte ner i måndags så det har inte varit någon lång resa, men det är skönt att bara vara borta ett par dagar.
Vi bodde på samma vandrarhem som vi brukar bo på. Ungarna gillar det, och det är ofta ganska lugnt där.
I år kunde vi ju inte träffa mormor vilket vi alltid gör annars när vi är på semester. Det kändes lite jobbigt första dagen, men sedan gick det bra.
Vi åkte en tur till ett ställe jag bodde på tills jag var 9 år. Jag har massor av minnen från en plaskdamm bl a, och vi åkte för att kolla om den fanns kvar. Vi svängde in på en parkeringsruta och hoppade ur bilen. Bredvid vår bil stod en bil med en kille vid ratten. Tyckte han var lik min kusin, P, men tänkte att det var det ju inte.... Jo, det var det visst! Vad är oddsen för det? Snackade lite med honom och hans fru. Jättekul att träffa dem igen!
Vi gick till den lilla plaskdammen, och insåg att den var i bruk. De hade restaurerat den och höll den öppen! Blev lite förvånad över hur liten den var (10 x 10 m ungefär) eftersom jag mindes den som mycket större (vilket troligen beror på att jag var mycket mindre själv då), men jag ska ändå kolla på fotona, för jag tror faktiskt att den var större i alla fall ;).

Nu är vi hemma igen, och jag ser fram emot att sova i egen säng i natt!

Pussen & Kramen/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg