fredag 2 juli 2010

Bloggar dåligt

Ja, det är bara att konstatera att jag bloggar alldeles för dåligt nu. Jag har inget att skylla på mer än att det är sommar och hela familjen är hemma.

Juni månad har redan övergått i juli, och vi har kommit in i andra halvåret i år. Innan vi vet ordet av har det blivit höst igen...men först ska vi såklart njuta av värmen som är nu.

På måndag åker vi till Linköping en sväng. Vi kommer hem igen på onsdag. Det kommer kännas jobbigt att åka ner. Vi har ju gjort tradition av att bo på vandrarhem och umgås med mormor. I år blir det inte så. Vi ska ju bo på vandrarhemmet såklart, men det blir annat att göra den här gången.

Idag sålde vi Volvon och imorgon säljer vi Audin och köper en minibuss istället. Då slipper vi åka i två bilar på semstern och kan åka alla tillsammans. Inför bilturerna har jag laddat min minilaptop med barnfilmer så barnen kan kolla på film i bilen medan vi åker och kan på så vis förhoppningsvis få en lugnare biltur ;).

Vår C-uppsats har äntligen betygsatts och jag har laddat upp den i den elektroniska databasen DiVA. Skönt att äntligen ha fått den ur världen! Nu ska jag bara få slutbetyget i kursen som helhet så jag kan begära ut min examen (fil. kand i psykologi). Underbart! Jag har också sökt mitt första jobb som utbildad beteendevetare. Ett jobb som arbetsmarknadskonsult här i kommunen. Sista anöskningsdag var den 5 augusti, men de tillsätter tydligen löpande så vi får väl se hur det går. Det var några dagar sedan jag skickade in ansökan och hittills har jag inte hört något. Jag har inga större förhoppningar om att få jobbet, men det gör inget. Det är inte något drömjobb i alla fall. Jag sökte det mest för att prova mina vingar!

Pussen & Kramen/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg