måndag 28 december 2009

Vardag igen!

Nu är en av årets sista vardagar här. Skönt med lite "normalt" liv också! Visserligen är barnen lediga och maken har semester så alla är ju hemma ändå, men vardag är det i alla fall ;-).

Julen gick som den borde. Vi har valt att göra helt egna traditioner de senaste åren, vilket innebär att barnen får öppna alla sina paket direkt på morgonen, så kan vi på tidig eftermiddag sitta i lugn och ro och äta maten och slippa ha barn som bara väntar på tomten. En variant som är helt perfekt och som jag inte förstår varför det tog några år innan vi "kom på".
Barnen fick, som vanligt, massor av paket. Det mesta var sådant som stod på önskelistorna de hade skrivit. Lite roligt bara att tjejerna sa "Hon fick en sån, det hade ju jag önskat mig", fast det inte alls stod på den andres önskelista. Jaja, ibland kan de vara hyggliga mot varandra och låna ut till varandra (men det är inte så ofta).

På juldagen var jag och barnen på bio. Vi tittade på "Alvin och gänget 2" som hade premiär dagen till ära. Barnen tyckte den var jättebra, men själv tyckte jag att ettan var mycket bättre.

Imorgon åker vi en sväng till Linköping för att lämna lite julklappar till mamma och moster. Vi ska också hjälpa morbror köpa ny TV och montera upp den på väggen. Skönt att komma bort en sväng också.

Den 23:e var vi ute och "sista-minuten-handlade" (som alla andra) och då hittade jag nästa nummer i min platespotting; nr 037. Jag börjar komma ifatt maken nu (som haft ett lååångt försprång på mig). Han ska ha 058 och verkar ha letat bra länge efter den nu!

Idag är det bara 14 dagar kvar tills bebis kommer. Kanske ligger jag i detta nu på OP-bordet och väntar på att få höra det första skriket? Det ska bli så skönt när det är över, för nu är det fruktansvärt jobbigt! Jag har mycket sammandragningar, springer och kissar ungefär 4 gånger i timmen och har väldigt ont av foglossningen. Jag har klarat mig för bra i trimester 2 och början av 3 så allt kom på en gång nu i slutet! Jaja, bara att bita ihop. 2 veckor går så snabbt.
Just det; jag vaknade inatt och hade drömt att jag skulle in och snittas. När vi kom in till förlossningen så bestämdes det att jag inte alls skulle snittas då. Både jag och bebisen mådde toppen så jag kunde lika gärna fortsätta graviditeten... Måste ju säga att jag inte var så himla glad när jag vaknade ;-).

Pussen & Kramen
/Ango

1 kommentar:

angelica sa...

Tänk... snart, snart, snart har ni en liten igen! Vad härligt!

Populära inlägg