onsdag 2 december 2009

Att sälja bil på Blocket

Igår satte jag ut en annons på min minibuss, för vi har kommit på att vi skulle ha två kombibilar istället. Visst, vi får inte plats allihop i en bil, men de tillfällen vi åker allihop är väldigt få. Det innebär att vi i långa loppet kommer billigare undan med att åka i två bilar än en när vi ska iväg. Som det varit nu har jag suttit och kört korta sträckor med bussen, vilket kostar rätt mycket i och med att det går åt en hel del i kallstart och att den inte ens hinner bli varm mellan hemmet och dagis, typ. Ja, så vi har diskuterat och kommit fram till att vi skulle sälja bussen och köpa en kombi till istället.
Jag satte då ut en annons på Blocket igår. Satte 9500:- i pris (så det fanns lite prutmån). Det dröjde inte länge innan det kom en massa mail från intresserade. Det är då det fantastiska Blocket-fenomenet inträffar. Folk vill byta mot allt möjligt (vi hade skrivit i annonsen att vi kunde tänka oss att byta mot en annan bil, kombi). En föreslog att jag skulle byta bilen mot hans laptop. Eh, jo men visst. En laptop behöver vi ju verkligen...eller nej, kanske inte. En annan erbjöd sig att betala 5000:-, men då skulle det definitivt bli affär. Eh, nej, vi är inte desperata! Och så var det en och annan som kunde byta mot andra bilar, då.
Så ringde det en från Södertälje och undrade om de kunde komma och titta på bilen idag. Visst, sa vi, det går bra. Så kom de, tre killar, och provkörde och frågade lite om bilen och så. Så blev det snabb affär! Precis som det ska vara. Inget krångel och inget köpslående i förbannelse.
Så nu är bussen borta, och jag är tillfälligt billös igen. Har dock hittat en ny bil, som maken ska åka och hämta ikväll. Tror den bilen blir riktigt bra. Det är en Hyundai, en bil jag känner till sedan gammalt och som jag tyckte var underbar att köra! Ser fram emot att få hem den så jag kan ut och provköra den imorgon!

Pussen & Kramen
/Ango

1 kommentar:

Anonym sa...

försöka sälja det gratis nästa gång på Eniro, Bilannonser, eller http://www.tradebay.se :)

Populära inlägg