onsdag 2 december 2009

40 dagar kvar

Idag är det bara 40 dagar kvar tills bebis kommer! 40 dagar! Det är ju ingenting, speciellt inte när dagarna bara flyger fram!
Igår gick jag igenom alla bebiskläder för att se vad som fanns. Jag har ju fått mängder av kläder av en underbar vän, men det är ju längesedan jag fick dem så jag har glömt vad det var.
Tittade igenom och sorterade ut de minsta storlekarna så jag kan tvätta och lägga fram så småningom. Insåg att nästan alla kläder är vita. Jag behöver inte direkt köpa något, men jag skulle nog vilja ha lite mer färg på kläderna, så jag kommer köpa lite kläder i andra färger. Inget jag kommer köpa idag, det kanske blir först när bebis har kommit.

Låg inatt och tänkte på att jag kanske skulle ta och handla blöjor och sånt också. Det börjar ju nästan bli läge för att se till att få hem sånt.

Bebis är oftast väldigt aktiv, och har lagt sig med huvudet neråt, ganska långt ner nu. Det finns dagar när det känns som om den har bestämt sig för att ta sig ut NU, inte sedan. Det gör riktigt ont när den bökar runt och det är bara att konstatera att nu börjar den riktigt ohärliga perioden. Dessutom har den party i magen på nätterna så jag vaknar och är vaken ganska mycket. Bara att vänja sig antar jag!

Ställde mig på vågen idag och kunde konstatera att det jag har gått upp under graviditeten har sjunkit. Jag har gått ner 0,5 kg sedan jag vägde mig senast (i helgen tror jag det var). Nu har min viktuppgång gått ner till 4,5-5 kg. Jag gick ju ner 9 kg innan jag märkte att jag blev gravid, och jag har alltså gått upp hälften av det. Det känns helt ok, speciellt som bebis väger lite över 2 kg idag. Jag kan känna mig riktigt nöjd alltså. Förhoppningsvis ska jag inte öka speciellt mycket de här sista 5½ veckorna heller!

Pussen & Kramen
/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg