onsdag 30 december 2009

12 dagar kvar

Idag är det bara 12 dagar kvar tills bebis ska komma. 12 futtiga dagar och paniken kryper allt närmare. Jag kan inte låta bli att fundera på hur snittet kommer att bli. Det är ändå mitt 4:e och det var komplicerat förra gången. Det kommer ju inte bli mindre komplicerat den här gången.
Tänker på bebisen. Hur kommer den se ut? Hur kommer den vara? Kan inte låta bli att oroa mig lite för att min och R:s ålder gör att det finns risker för kromosomavvikelser och sånt. Inte för att det egentligen spelar någon roll, bebisen kommer vara otroligt älskad ändå, men nu börjar jag fundera på sånt i alla fall. En psykisk försvarsmekanism antar jag!
Jag har tvättat alla bebiskläder, men inte lagt in dem någonstans eftersom jag fortfarande inte har hittat någon byrå att lägga dem i. Jaja, vagn, bilbarnstol, nappar, nappflaska, våtservetter, amningskupor, nappflaska och 2 tetror med Baby Semp (utifall amningen skulle strula) är inhandlat. Blöjor tänkte jag fixa idag. Det vill visserligen maken handla medan jag är på BB, men eftersom jag känner honom, så är det lika bäst att jag handlar ett paket innan.
Det ska bli så skönt när det här är över. Just nu är allt så tungt och jobbigt! Jag har ont, får sammandragningar bara jag reser mig upp från en stol, har ständigt en bebisrumpa som bråkar med mina revben, och ett huvud som trycker på neråt. Är galet trött på att springa på toa var och varannan minut och vill kunna gå utan att vagga fram, suckandes och stönandes.
12 dagar kvar!!!

Pussen & Kramen
/Ango

1 kommentar:

Barbro sa...

Så roligt att du också snart får hålla en liten i din famn igen.

Det är alltid lite traumatiskt just innan det bär till men det går säkert bra den här gången också, liksom det har gjort förut.

Jag önskar dig all lycka och ett magiskt nytt år.

Kram Barbro.

Populära inlägg