tisdag 22 december 2009

Dan före dan före dopparedan...

Ja, det är precis det det är. Tiden har återigen tagit ett enormt steg framåt och plötsligt har vi julen alldeles runt hörnet! Är jag redo för jul? Nej, inte ett dugg! Maten är inte inhandlad och det finns några fler klappar att köpa! Jaja, hela familjen är ledig imorgon...

Igår var jag hos barnmorskan för näst sista gången. Vi tog inga prover, ingen av oss tyckte att det behövdes eftersom man ändå inte gör något nu ifall mitt blodsocker skulle vara högt eller så. Kollade blodtrycket och bebis och pratade bara. Hon tyckte att jag verkade så lugn och stabil! Javisst! Lugn och stabil är väl inte riktigt de ord jag skulle försöka få andra att tro att jag är! Jag känner mig stressad, väldigt stressad. Har skolan hängande över mig, är trött på den nu. Måste jobba av tentorna så jag kan ta det lugnt sedan! Allt till bebis är inte klart. Jag har inte tvättat kläderna, inte fixat punkteringen på vagnen. Igår handlade jag amningskupor, nappar, nappflaska och sånt. Inte blöjor dock för det ville maken få köpa när jag låg på BB. Ok, visst, vill han det så får han det!

Julgranen är framme och klädd och alla julklappar ligger under den. Barnen är där och tittar till alla paket då och då, men mest nyfiken är ena katten! Hon är upp och spatserar runt på alla paket och försöker riva av lite papper här och där. Synd bara att inte ett enda av alla paket är till henne!
På tal om katter; Någon som vill ha två katter? Victor har ju konstaterats vara pälsdjursallergiker, så vi måste hitta nya hem till katterna. Har en annons på Blocket, men det är ingen som hört av sig! Katterna är en helsvart honkatt och en svart/vit hankatt. Båda är underbara i sättet, vana vid barn, andra katter och behöver inte placeras tillsammans. Katterna är mamma och son. Hojta om du är intresserad eller vet någon annan som är. Det känns inte så kul att behöva avliva katterna, men just nu verkar det vara enda alternativet!

Pussen & Kramen
/Ango

1 kommentar:

Angie sa...

Kikar in och önskar dig en riktigt god jul...
Hälsa dina barn

Populära inlägg