tisdag 28 september 2010

Pampers active fit



Jag har fått möjligheten att buzza blöjan Pampers active fit genom Buzzador.
Då Axel är mitt 4:e barn så känns inte det här med blöjor som något nytt och spännande precis, men tusan, jag hade fel. De här blöjorna imponerar på mig!
Blöjorna kom hem till mig precis när vi hade som mest problem med att hitta en blöja som funkar på Axel. Han äter stora mängder välling, och kissar såklart därefter också. Jag har testat flera sorters blöjor, alla med samma resultat: de läcker både dag och (framför allt) natt. Ja, så kom ju de här då. När jag plockade upp första blöjan var jag mycket tveksam. Hur skulle en så tunn blöja hålla tätt? Framtill känns det att det finns "stoppning" i blöjan, men baktill känns det bara som ett tunt papper. Jag var väldigt skeptisk! Började direkt med att testa blöjan på natten...och DEN HÖLL TÄTT! Första natten på flera veckor som jag inte behövde byta blöja, kläder och lakan mitt i natten. UNDERBART! Trodde att det bara var en lyckoträff, men nej då. Dagen efter bytte jag inga kissiga kläder, och inte nästa natt heller. Som sagt den här blöjan imponerade rejält på mig. Det enda negativa är att det inte är en byxblöj, vilket jag helst skulle vilja ha eftersom Axel har svårt att ligga still vid ett blöjbyte (han snurrar som en propeller på skötbordet), men jag kan leva med att det är en vanlig blöja när den är så himla bra som den är!

Pussen & Kramen/Ango

1 kommentar:

Kerstin sa...

Kul att hitta nåt som funkar. Överlag så håller byxblöjorna inte lika tätt som "vanliga" blöjor har jag fått berättat för mig av en barnläkare. De är dessutom tätare, så det blir ingen "ventilation" i dom =)
//Kerstin

Populära inlägg