måndag 27 september 2010

Hämta läxor

Paulina är hemma från skolan idag för att vila huvudet lite. Eftersom det är måndag, brydde jag mig inte om att ringa och göra en sjukanmälan på henne, utan valde att gå till klassrummet och prata direkt med läraren, när jag ändå lämnade Victor och Simone.
Jag berättade att Paulina var hemma pga hjärnskakning, och läraren blev helt bestört. Hon hade aldrig trott att det gått så illa. Hon sa att hon hade bedömt det som att det inte gått som det gick eftersom Paulina slog huvudet i sanden i sandlådan, och det var från bara ca 30 cm höjd. Jag tror henne! Hon såg helt bestört ut, och sa att hon blev så ledsen för att hon hade gjort en sådan felbedömning.
Vi pratade lite om läxorna och jag sa att eventuellt kommer Paulina till skolan imorgon, men eftersom tisdagar är deras längsta dagar (till kl 15) så kanske hon inte orkar vara hela dagen. Läraren sa att det var helt ok om hon gick hem när hon inte orkade mer.
I eftermiddag var det fotografering till skolkatalogen, så jag ska kolla med Paulina om hon vill gå dit på den.

När maken kom hem från jobbet imorse berättade han att våran härliga "gårdskarl" (en alltiallo som jobbar för fastighetsbolaget) som höll fint på gården och alltid skottade snö på vintrarna, hade dött förra måndagen! Vad sjutton jag såg honom ju veckan innan (har inte riktigt tänkt på att han inte varit här ute under förra veckan), pigg och alert. Tydligen hade det varit en snabb och mycket oväntad död. Hjärtat orkade inte mer. 63 år gammal blev han!
Livet vänder mycket snabbt! Det blev vi varse när vår "biogubbe" (han ägde biografen och såg till att vår lilla håla också fick ta del av stora Sverigepremiärer) dog tidigare i år. Han hade förvisso cancer, men han var piggare än på länge, och hade nyss opererat bort metastaser när han hastigt avled!

Pussen & Kramen/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg