måndag 4 oktober 2010

Det okända

Jag har ju skrivit lite då och då i bloggen om oförklariga saker som hänt här hemma. Nu har det gått så långt att Paulina bönar och ber att vi ska flytta. Hon vågar inte vara ensam hemma längre.
I augusti flyttade hon ner till bottenvåningen. Hon hade då det rum som storebröderna tidigare hade haft; det enda sovrummet på undervåningen. Det tog runt 1 månad innan hon ville byta rum igen, och få tillbaka sitt gamla rum, som nu var Simones. Simone gick med på att flytta ner till undervåningen så nu har vi flyttat om tjejerna igen. Trots det vågar inte Paulina gå upp på sitt rum. Hon känner sig ständigt iakttagen och som om någon förföljer henne här hemma.
Jag tycker också att det har eskalerat lite den senaste tiden, och jag har även idiotförklarat mig själv då jag kan höra mumlande röster när jag är ensam...
Hur som helst har det nu gått så långt att vi behöver hjälp. Roger pratade med ett medium, som skulle ha 800:- för att komma hit. Vi tyckte att det får väl vara värt det då, men jag vill veta att mediumet är bra först.
Så igår kväll skickade jag iväg ett mail till Det okända (som just nu dessutom söker fall till den nya säsongen) där jag berättade om hur vi har det och hur det upplevs i familjen. Idag vid lunchtid blev jag uppringd av en tjej som jobbar för Det okända... Vi pratade ett tag och hon berättade hur det går till med inspelning och sånt. Nu ska jag maila lite uppgifter till henne, sedan ska hon höra av sig till mig igen. Tänk om de kommer hit?!

Pussen & Kramen/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg