torsdag 23 september 2010

Nästan helg

Trots att det bara är torsdag idag, så betyder det helg för mig. Barnen är lediga från skolan imorgon, så även tjejerna får en långhelg. För Victor innebär det ingen skillnad mot andra veckor eftersom han alltid är ledig på fredagar.
Planerna för fredagen är inte många. Vi ska väl plocka fram lite inför loppisen vi ska ha på söndag. Vi har arrangerat en gårdsloppis här på vår gård. Det är ju ett hyreshus (med 6 lägenheter), ett litet hus med 2 lägenheter och 4 radhus som "bor" på vår lilla gård och vi har gått ihop och ska fixa en loppis tillsammans. Lappar finns uppsatta om evenemanget, både här och där så förhoppningsvis kommer det lite folk.
Barnen är väldigt taggade och ska sälja en del leksaker. Själv har jag inte så mycket som ska säljas, men det blir väl kanske en del småskrot och lite böcker. Kanske hinner jag få ihop lite virkat tills dess också så jag kan sälja det med. Återstår att se.
Helgen har en del planer. Maken jobbar natt hela helgen, så jag och barnen kommer vara själva en hel del. På lördag ska jag och Paulina till Hallstahammar och ha en Partylite-visning. Skoj! Speciellt som jag inte träffat värdinnan på flera år (vi lärde känna varandra genom ett föräldraforum när vi väntade våra äldsta barn för 10 år sedan). Det ska bli kanonskoj! På söndag har vi som sagt loppis här på gården, men det är också familjedag i kommunens stora, fina lekpark. Det kommer vara hoppborg, karusell, ansiktsmålning, korv, kaffe, glass, clown m.m. Hoppas på kanonfint väder för båda evenemangen!

Pussen & Kramen/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg