lördag 4 september 2010

Höst, höst, höst

Nu får man väl konstatera att hösten är här. Det var bara 3,6 °C imorse när jag kollade. Det har visserligen inte varit någon frost ännu, men man ser att det är på gång. Det kommer vilken natt som helst nu!
Inser att jag måste fixa raggisar till Axel. Kanske bäst att fixa dem innan frosten är här.

Var och shoppade lite tidigare i veckan. Såna här saker som var tvunget att fixas. Köpte mössa till Axel (vi hade bara tjocka vintermössor, och det är inte tillräckligt kallt för dem ännu), idrottsskor till Paulina eftersom hon vuxit ur dem hon hade på idrotten förra terminen. Gummistövlar köpte jag till alla tre barnen. Det behövs verkligen nu när hösten kommer. Har bara så svårt för att fatta det där med ungarnas storlekar. Herregud jag köpte ju stl 31 till tjejerna alldeles nyss, och nu har Paulina 35 och Simone 34. Victor har 29, och är inte så långt efter han heller. Det märks att barnen har vuxit massor under sommaren. Paulina har vuxit ur stl 134 i kläder och nästan 140 också. Nu måste vi köpa 146 till henne. Simone klarar 140 lite till, men senare i höst lär det vara 146 till henne också. Bara för mamman att inse att hennes barn börjar bli stora! Tur det finns en liten skrutt här hemma som kan väga upp "det stora" ;).

Håller på och stickar tröja till grannen, men den känns som ett evighetsprojekt. Jag är inte van vid att det tar tid att sticka tröjor, speciellt inte när det är tjockt garn och stora stickor, men den här tröjan är i patentstickning och den ska vara lång... Jaja, blir väl klar någon gång...hoppas jag!
Håller på och stickar en filt till Axel också, i ett underbart mjukt och härligt garn. Axel gillar garnet väldigt mycket och brukar gosa in sig i det ;). Så var det ju det där med raggisarna, och den långa tröjan till mig också... Klart till midsommar nästa år kanske?

Pussen & Kramen/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg