söndag 17 augusti 2008

Tiden går..."tick tack, tick tack"

Imorgon är det första "verklighetsveckan" för hösten...ja, hösten. Idag är det höst i allra högsta grad! Det är riktigt blåsigt, grått och kallt. Drog på värmen i bilen när jag åkte och handlade. Så illa är det. Det positiva är att jag kunde konstatera att värmen funkade utmärkt i bilen (köpte pärlan i juni, så jag har ju inte testat värmen ännu).

Första verklighetsveckan för hösten kommer nu ja. Det innebär att skolorna drar igång igen. Min börjar inte än på ännu en vecka, men för barnen drar det igång. Imorgon bitti (8:30) har vi utvecklingssamtal med Simone. Eller "lära-känna-samtal" heter det ju, eftersom det är premiär i skolmiljö i och med starten i förskoleklassen. Fröknarna blir 2 till antalet, men bara den ena är ny för oss, den andra har jobbat på Simones avdelning på dagis så henne känner vi väl.

Imorgon eftermiddag är det upprop för tjejerna. Vi ska samlas i Simones klassrum kl 16:30 för allmän information där, och klockan 17:00 är det allmänt upprop på skolgården för alla klasser.

På tisdag (tror jag att det är) börjar Paulina skolan igen. 2:an den här gången. På onsdag börjar Simone förskoleklassen på riktigt och Victor är tillbaka på dagis igen. Det ska bli skönt för barnen att få komma in i nya rutiner igen.


Själv ska jag ta det lugnt och ladda för mina studier den här veckan. Barnen går korta dagar (-13) så jag får lite tid till att fixa och greja en del innan vi kör igång på allvar med längre dagar.

Jag börjar mina kurser den 25/8...tror jag. Jag har sökt för att få tillgodoräkna mig en massa kurser, så eventuellt är det bara en (av 3) kurser jag börjar den 27:e. Det ska bli så skönt att komma in i vanliga vardagsrutiner igen (ja, det är konstigt, jag vet). Jag älskar mina studier och nu har barnen varit hemma i 9 veckor så även de behöver komma igång med sina vardagsrutiner igen och få träffa kompisar ordentligt (det är först sista veckan de har kunnat leka med kompisar igen).


OS har börjat med dunder och brak! Trodde jag skulle sitta mycket och titta, men jag har tittat extremt lite. Ovanligt lite för att vara mig!

Några medaljer har vi fått. Jätteroligt! Några tveksamma uppträdanden har vi haft också. Mindre kul! Aras uppträdande liknade det min 4-åring har. Jag har full förståelse för att han är arg och känner sig dåligt behandlad, men det ger en ingen rätt att bete sig hur som helst. Jag brukar alltid säga till mina barn att man får definitivt bli arg, men man får inte bli dum. Någon kanske skulle berätta det för Ara också. I min värld hade det varit en större protest att inte dyka upp till prisutdelningen alls, än att ta emot en medalj och sedan kasta den på golvet (i stil med vad min 4-åring skulle göra som sagt). Men, men nu är det som det är. Bara han är lycklig så är jag glad.


Nu: mat... Dags att fixa lunch till den hungriga familjen.


Oj, jag glömde ju: I min Bok- och filmblogg kommer jag att ha Veckans tävling varje måndag. Du kan vinna böcker och make-up/hudvårdsprodukter från Oriflame. Ny tävling varje måndag, med start imorgon. Missa inte det!

Inga kommentarer:

Populära inlägg