måndag 25 augusti 2008

Kul test!

Det finns ju en hel uppsjö av personlighetstester på nätet, och jag har gjort hur många som helst. Det senaste i raden finns här: 41 frågor . Blev väldigt förundrad och fascinerad över mitt resultat. Så här står det:





Angos personlighetstyp:
Tystlåtna, idealistiska tänkare. Vill tjäna mänskligheten. Strävar efter att leva upp till sina värderingar, som tenderar att vara omfattande och väl genomtänkta. Extremt lojala. Flexibla och avslappnade så länge de inte upplever att någon av deras grundläggande värderingar hotas. Oftast begåvade skribenter. Kvicktänkta, med förmåga att se nya möjligheter. Vill förstå och hjälpa andra.



Karriärer som skulle kunna passa Ango:
Skribenter, artister, personalvetare, socialarbetare, svensklärare, bildlärare, förskole- och dagispersonal, präster, psykologer, forskare, fritidspolitiker, redaktörer, studievägledare, journalister, religionslärare.



Det roliga med det här är ju att jag utbildar mig till beteendevetare och hoppas kunna bli terapeut/kurator av något slag. Fritidspolitiker har jag varit, men nyss avsagt mig det då tiden inte räcker till. Psykolog ville jag bli, men orkar inte kämpa med studierna nu när jag har barn (måste veckopendla i så fall). Svensklärare tänkte jag utbilda mig till, men valde beteendevetare istället. Förkollärarprogrammet valde jag som andra alternativet, ifall jag inte kommit in på mitt första, dvs beteendevetarprogrammet.
Jättekul att det faktiskt stämde en hel del!



Pussen & Kramen
/Ango

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, det där testet var bar och lite läskigt. Född ledare, har lite svårt att se det samtidigt som jag går mot arbetsledar rollen :)

Populära inlägg