måndag 4 augusti 2008

Grattis lillskruttan!

Ännu en födelsedag (det är måååånga i augusti)! Idag är det Simone som fyller hela 6 år! Grattis älskling! Tänk att det är så länge sedan du kom till oss! Minns som igår hur förlossningen gick till. Igångsättning vid lunchtid en lördag (3/8) eftersom du vägrade komma ut. Vid 23-tiden började värkarna, och en timme senare fick jag fick ringa hem till pappa och säga att det var dags (han hade nyss kommit hem och skulle gå och lägga sig). Bara att ringa farmor så hon kunde komma och ta storasyster igen.

Jag kördes ner till förlossningen och pappa kom, i elfte timmen en timme efter att jag ringt, och de hade bestämt att det skulle bli akutsnitt eftersom du inte mådde bra av mina värkar.

Kl 01:35 föddes du. Du gallskrek redan innan du kom ut ur magen, så din lungkapacitet fick vi prov på redan då. 3980 g och 51 cm Simone såg dagens ljus...för 6 år sedan!

Nu är det skoldags, förskoleklassen börjar om 2 veckor, så nu är du inte ens ett dagisbarn längre...


Grattis min stora älskling!


Inga kommentarer:

Populära inlägg