tisdag 19 augusti 2008

Äntligen vardag igen!

Får man säga så egentligen? Ja, jag tycker att det är skönt att det är vardag igen. Igår var det upprop på skolan för tjejerna. Idag började Paulina 2:an och imorgon börjar Simone förskoleklassen. Victor börjar dagis igen imorgon också. Jätteskönt för oss alla, även om vi är trötta nu när vi ska upp ett par timmar tidigare än vi är vana vid. Barnen har varit hemma i 9 veckor så de längtar efter sina kompisar nu.

Den här veckan blir det en mjukstart för barnen. Inget fritids för tjejerna och Victor är på dagis till kl 13 bara. Nästa vecka börjar det på allvar igen. Då börjar jag skolan igen, och då blir det längre dagar för barnen. Får se om det kommer bli så speciellt långa dagar om ett par veckor. Det beror på hur ansträngande kurserna känns. I och för sig så ska jag plugga 150 % och barnen är bara borta 75 % så jag har inte tagit i i överkant på deras tider den här terminen heller.


Idag är det soligt och varmt....första dagen på länge (känns det som), vilket gör att det är getingar ta mej sjutton överallt. Jag har sprungit och jagat dem inne under hela dagen. Nu har jag gett upp och stängt dörrar och fönstren är öppna med små springor bara. Det är det enda positiva när det är kallt, blåsigt och regnigt, att de jäkla getingarna inte är på hugget.


Du har väl inte missat tävlingen i min Bok- och filmblogg? Den här veckan är det en handlotion från Oriflame (Silk & Cashmere) som står på spel. Veckans tävling är öppen till söndag (24/8) kl 24.

Inga kommentarer:

Populära inlägg