söndag 15 maj 2011

Seans

Igår var jag på seans. Det var min första, faktiskt. Jag hade hört mycket om mediet som skulle vara där och hålla i seansen, och att han skulle vara väldigt duktig, trots att han bara är 20 år.
Vi var 18 förväntansfulla kvinnor (ja, det verkar inte tilltala män med seanser) som såg fram emot en session på 3 timmar.
Mediet, A, drog igång och ett par kvinnor fick påhälsningar av avlidna nära. Så har han tackat för sig till en kvinna och han ska ta kontakt med en ny ande. Då fick jag en märklig känsla i hela kroppen. Det var svårt att förklara, men det kändes varmt och det pirrade i hela kroppen, och jag bara visste att han skulle börja prata med mig härnäst. Han sa att han hade besök av en kvinna, och började titta sig omkring för att se vem han skulle vända sig till...och givetvis var det mig han vände sig till.
Han började med att säga att jag är som en svamp som suger åt mig av andevärlden och att jag måste stänga ner och bara få vara mig själv ibland, måste landa för att orka. Han sa också att det fortfarande inte är lugnt hemma hos oss, vilket det inte är heller. Han sa också att jag har levt flera indianliv tidigare...
Så började han beskriva kvinnan han hade med sig, och jag förstod snabbt att det var mormor.
Man kan tycka vad man vill om seanser, andevärlden och övernaturligt, men vissa saker KAN de bara inte veta om, eller ens gissa sig till. När A sa att kvinnan (mormor) gratulerade till att jag hade blivit farmor/mormor kände jag att det är ju ingeting han kan veta, så det måste verkligen vara mormor han hade kontakt med. Visst, man kan gissa sig till att någon fått barnbarn, men eftersom jag trots allt bara är 39 år, så vill jag tro att det är svårt att gissa det.
A frågade om han fick bli pinsam, och visst, sa jag det kan han väl få. Han sa att mormor blev trött ibland när hon är hemma hos oss, och då brukar hon krypa ner och lägga sig mellan mig och R i vår säng...
Vidare berättade han att det var mormor som fipplade med vårt TV. Hon tyckte att TV:n stod på för mycket och då stängde hon av den. Hon tyckte att vi skulle tänka på elräkningen. Det är mormor i ett nötskal. Hon stängde av allt som inte behövde stå på, och då framför allt TV:n. Saken är ju också den att TV:n så sent som igår morse stängde av sig själv när jag satt och tittade. Imorse var jag i badrummet och bytte blöja på Axel (det var bara vi på undervåningen, de andra sov fortfarande) när jag plötsligt hörde musik. Då hade TV:n satts igång av sig självt!

Ja, det var mycket som sas, och det var helt klart väldigt intressant. Han var väldigt duktig som medium, och det fanns chans att boka honom för privat sittning i början av juli, vilket jag faktiskt tänkte göra! Jag vill gärna se om jag kan få kontakt med pappa också!

Pussen & Kramen/Ango

1 kommentar:

Amy sa...

Åh vad spännande!
Skulle absolut kunna tänka mig att vara med på ngt sådant.

Populära inlägg