måndag 16 maj 2011

Hockey-VM

Igår var ju finalen i hockey-VM mellan Sverige och Finland (om nu någon skulle ha missat det). Jag var av samma åsikt som tidigare, att när Sverige och Finland möts i en final av något slag är det oftare som Finland går som vinnare ur striden än att Sverige gör det. Min man har alltid ansett att jag har fel. Han påstår också att han har kollat upp statistik på det och att Sverige vunnit över Finland flest gånger. Ändå är min känsla att Sverige inte orkar med de finska lejonen när det verkligen gäller.
Så: blev jag förvånad igår när Sveriges 1-0-ledning i 3:e perioden blev total utklassning och förlust med 1-6? Nej, inte alls! Det är det här jag alltid har menat. Nu är det andra gången jag fått det "serverat" och kunnat visa min käre make vad det är jag menar. Undrar om han kommer inse att jag har rätt snart?
Jättetråkigt såklart att Sverige förlorade, men de föll igenom och orkade inte spela mer än 2 perioder. Sånt händer ibland, och det är bara att bita ihop och försöka glädja sig åt silvret och inte gräma sig över förlusten av guldet! Bra jobbat Tre kronor! Ni är trots allt näst bästa laget i världen!

Pussen & Kramen/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg