måndag 14 juni 2010

Lite bilder på dagar som gått

Livet rullar på i raketfart...som vanligt!
Sommarlovet har börjat och nu ser vi fram emot ett låååångt och härligt sommarlov tillsammans. Vi har faktiskt inga direkt planer alls för den här sommaren, utan vi kommer ta dagen som den kommer och hittar på något varefter dagarna går. De första veckorna blir det inte mycket gjort. Det är en del planerat med kalas, fotbollsavslutning, simskola osv så dagarna kommer att gå ändå. Efter midsommar blir det väl mer semesteraktiviteter för oss.

Axel växer och står i. Gissar att han passerat 7 kg nu. Vi ska på 5-månaderskontroll den 21:e så då får jag svaret.
Han är otroligt glad, sprallig, aktiv och social. Han ÄLSKAR all uppmärksamhet han får och det är extremt sällan han är sur eller ledsen. Det känns som om han verkligen har kompletterat familjen. Han, den stora överraskningen, sprider sådan glädje till alla i familjen. Otroligt svårt att tänka att för 1 år sedan fanns han knappt ens i mitt medvetna.

Min lilla solstråle!
Victor slutade på dagis i torsdags och jag hade valt att virka frukt, grönsaker, kakor och godis som vi gav i present till dagis. Lite roligare att ge någon mer bestående än blommor tänkte jag.
Dagen innan, på onsdagen, kom jag på att jag skulle virka ägg och lägga i en äggkartong och ge också. Eftersom jag inte hade något mönster var jag tvungen att hitta på ett eget och hittade ett sätt som blev ganska bra. Nu är ett 6-pack ägg klart och kommer att överlämnas till dagis när vi går på deras picknick nästa måndag!

Det här tyckte mina barn var jätteroligt!


Axel har ju äntligen fattat att mat är gott! Nu äter han en full portion mat med fruktpuré till efterrätt, varje dag. Nu slinker det mesta ner i magen, vilket jag är glad över. Eftersom han nu äter mer har jag övergett matskedsstora portioner och gör nu istället burkar med mat och fryser in.


Äppelpuré, helt utan tillsatser!

Jag fick en massa rabarber av mina svärföräldrar, men jag kom mig aldrig för att göra något med dem. De låg i kylen, men min lust att baka var som bortblåst. Till slut bestämde jag mig för att baka Kardemumma- och rabarbermuffins (jag lägger snart upp receptet i min mat- och bakblogg). De blev supergoda och kan varmt rekommenderas!

Kardemumma- och rabarbermuffins

Ja, som ni ser har det mest varit inneaktiviteter den senaste tiden, men det beror ju på att vädret visat sig från sin höstiga sida! Regnet har stått som spön i backen och det har blåst stormvindar. Inget kul att vara ute i!
Bonussonens flickväns graviditet fortskrider. De har nu kommit in i v 11 (tiden rusar på) och hon mår som en räv! Hon kräks flera gånger varje dag, och jag tror att alla symtom kommit som en överraskning för dem båda. Lite cravings har dykt upp också, så bonussonen springer till affären och handlar meloner i tid och otid...
Det är lite kul att se tjejen eftersom jag var i nästan samma vecka vid den här tiden förra året. Den här bebisen är (än så länge) beräknad till 6 januari, och Axel var beräknad till 21 januari. Det är bara två veckors skillnad i graviditet alltså.

Pussen & Kramen/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg