tisdag 1 juni 2010

Härliga kaniner

Jag håller ju på att virka mig genom Mia Bengtssons bok Virka roliga amigurumis och nu har det blivit kaniner som jag virkar. Alla barnen har gjort beställningar på varsina. Först ut var Paulina som ville ha en brun kanin med rosa nos. En sån blev det alltså:




Hon älskar sin kanin, och de andra barnen väntar såklart på att jag ska komma till skott och bli klar med nästa kanin. Simone beställde en blå kanin, som snart är klar. Victor har beställt en blå kanin med röda öron, vilken står näst i tur. Axel ska också få en blå kanin, och han har hunnit provsmaka på Simones kanin och Axel är väldigt, väldigt förtjust i den ;).
Kaninerna blir ca 23 cm långa, med långa armar, ben och öron, vilka är roliga för en liten bebis. Dessutom har jag valt ett bomullsgarn till alla utom Paulinas (hennes är gjord i ett akrylgarn), vilket inte luddar i en hungrig bebismun.

Pussen & Kramen/Ango

2 kommentarer:

Anna sa...

De är ju så söta!! Är det svårt att göra?

Ango sa...

Anna: Kan du virka fasta maskor så kan du göra den här. Det är busenkelt att göra dem eftersom man bara virkar runt, runt och enbart fasta maskor hela tiden.

Populära inlägg