onsdag 23 juni 2010

Gamla foton

Jag har haft en hel drös diabilder i min ägo. Alla diabilderna är foton min pappa tagit. Tyvärr har det inte funnits några papperskopior, så jag har inte kunnat titta på dessa bilder på många år.
Nu kände jag att det var dags att ta tag i det och scanna diabilderna s jag kan få titta på dem. Jag kollade runt för att se vad det skulle kosta att få dem scannade, och jag kom snart fram till att jag lika gärna kunde köpa en egen scanner. Sagt och gjort så köpte jag en och spenderade sedan någon timme med att scanna bilder. Oj, vad roligt jag hade...likaså hade min familj. De har ju aldrig (eller nästan aldrig) sett några bilder på mig som barn. Nu finns det i alla fall några bilder.
Här är exempel på vad jag hittade:

Jag sitter i sandlådan och leker, övervakad av vår
svarta pudel Jeppe (som dog av ålder när jag var 6 år).


Mamma med de ständiga papiljotterna i håret...
Jag i min älskade "cadillac" (som vi kallade den för). Jag minns den
så väl än idag! Galon, som sig bör på -70-talet. Vinröd på utsidan och gul på insidan.

På balkongen i solen. Kolla in snibbarna på mammas klänning!



Pussen & Kramen/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg