onsdag 11 juni 2008

Pappa? Vem?

Idag fick Simone syn på ett gammalt körkort på köksbordet (ett sånt där "supergammalt" stort, körkort som man fick, i handen, på den "gamla goda" tiden). Körkortet tillhör maken/pappa, men eftersom det är ett 20 år gammal foto på det så har det hänt en del med utseendet. Håret har halkat från huvudet till hakan, och ett 40-tal kilon lagts till (han var VÄLDIGT och smal då). Han har även fått glasögon sedan dess. Det är knappt så jag kan se att det är han på fotot, så jag förstår att Simone kände sig frågande. Följande konversation utspelade sig mellan oss:

Simone: -Vem är det på kortet?
Jag: - Pappa
Simone: -Vad heter han?
Jag: - Pappa, Roger.
Simone: - Låtsaspappa?
Jag: - NEEEEJ, din pappa, han som bor här!
Simone: - Nähä, det är det ju inte.
Jag: - Jo, det är han.
Simone tittade på kortet igen, och gick sedan därifrån..fortfarande inte säker på om jag talade sanning eller ej.

Pussen & Kramen
/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg