onsdag 18 juni 2008

Gratis godis!

Jag gör det IGEN: slår ett slag för sidan gratisgodis, där du samlar ihop en stor godispåse. Kika in på sidan och bli medlem (gratis). Du får två godisbitar direkt!

Igår fick jag betyget i Krispsykologin som jag läste under vårterminen. Jag hade, i vanlig ordning, stressat ihop en hemtenta, och det blev ett VG. När jag lägger ner mycket möda och energi får jag bara ett G, men när jag stressar ihop något på ett par timmar (den här tentan var 8 sidor lång, och mer omfångsrik än B-uppsatsen vi skrev) så har jag en tendens att få VG.
Nu väntar jag på betyg på B-uppsatsen i socialpsykologi och salstentan i metodkursen, de betygen ska ha kommit innan nästa vecka är slut. Förhoppningsvis är det minst ett G i de också.

Idag var vi och hämtade Paulina. Hon har varit med fritids på läger. De arrangerar det varje sommar, och det är lika omtyckt och populärt varje gång. Lägret är bara 2 dagar, och det är bara de som går i ettan och tvåan som får sova över. Förra året fick Paulina inte göra det, men i år fick hon det, och gissa om hon såg fram emot det.
De hade haft jätteroligt, badat, lekt och ätit godis. Eftersom vårt fritids flyttar och försämras något enormt efter sommaren, så är det inte helt säkert att det här lägrets 25-åriga tradition kommer leva vidare kommande år.

I måndags sålde jag min bil. Satte ut en annons på Blocket på söndagskvällen (vid 22-tiden) och klockan 8 på måndagsmorgonen hade jag sålt den...osedd till en kille som skulle köra 20 mil för att hämta den. Kan ju säga att bilen var en Golf (GTI), -87:a som fick massor av nedslag på besiktningen för 2 veckor sedan. Det som talade till bilens fördel var att under huven satt 140 hkr, vilket gjorde att den gick som ett skållat troll (och var gryyyymt rolig att köra). Däcken var extra breda, vilket gjorde att bilen gick som ett strykjärn på vägen. Kan säga att det var många intressenter på den trots att den såg ut som om den skulle rasa ihop vilket ögonblick som helst.

Imorgon ska vi åka och hämta en annan bil till mig, en Peugout 309. Det ska bli skoj att få stifta bekantskap med en ny liten "skönhet".

Pussen & Kramen
/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg