tisdag 8 januari 2008

Trötta ungar

Idag har det varit skola och dagis igen, dvs vardag...
Ungarna fick gå upp tidigt imorse och så höll dagen på fram till klockan 15 för deras del. Jag kan lova att det var en väldigt, väldigt trött trio som kom hem idag.
Paulina var nog värst...kanske för att hennes humör är det som märks mest annars också. Till att börja med var hon sur för att Simones Prinsesstidning hade kommit idag (Paulinas Barbietidning kom i slutet av förra veckan, men det är glömt nu), och så hade Victor fått en tröja, en tröja som han skulle fått ett bra tag före jul, men då skickade de fel tröja så jag fick skicka tillbaka och byta (och det tog nästan 1 månad innan den rätta kom). Paulina fick ju både klänning, byxor och tröja vid första tillfället (Victor blev utan eftersom han fick en tjejtröja istället). Men såklart att det är glömt för evigheter sedan. Det var ju lääääääänge sedan! Livet är så otroligt orättvist när man är 7 år och världens tröttaste.

Berättade för barnen att gammelfarmor hade dött till slut idag, och de tog det ganska bra. Just nu är Paulina med maken till farmor en stund.
Ikväll ska barnen få lägga sig rätt tidigt, och jag tror inte att jag kommer höra dem ropa "Mamma, jag kan inte sova" ikväll.

EFIT idag, och givetvis är jag med. Kika in på min hemsida (länk i vänstra menyn) och se hur min dag har varit.

Pussen & Kramen
/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg